Евангелие на празник: Свето евангелие според светиот апостол Лука 10:38-42;11:27-28
38. | И кога одеа, влезе Он во едно село; една жена, по име Марта, Го прими во својот дом. |
39. | А таа имаше сестра по име Марија, која седна при нозете Исусови и го слушаше словото Негово. |
40. | Марта се беше, пак, зафатила со многу работи и, кога застана, рече: „Господи, зар нејќеш да знаеш дека сестра ми ме остави да служам сама? Кажи ? да ми помогне!” |
41. | А Исус ? одговори и рече: „Марто, Марто, ти се грижиш и се трудиш за многу работи. |
42. | Но само едно е потребно. Марија го избра добриот дел, кој нема да ? се одземе.” |
27. | А кога го зборуваше тоа, една жена извика од народот и Му рече: „Блажена е утробата, што Те носела и градите, од кои си се хранел!” |
28. | А Он рече: „Да, но блажени се и оние што го слушаат словото Божјо, и го пазат.” |
Апостол на празник: Послание на светиот апостол Павле до Евреите 9:1-7
1. | Така и во првиот Завет имаше наредби за богослужение и земно светилиште; |
2. | оти скинијата беше направена вака: во првиот дел светилникот, трпезата и лебовото предложение; тој дел наречен „Свјатаја” |
3. | А зад втората завеса од скинијата беше делот, наречен „Свјатаја Свјатих”; |
4. | во неа се наоѓаше златната кадилница и од сите страни опкован со злато Ковчегот на заветот, во кој стоеја златниот сад со мана и расцутениот жезал на Арона, како и плочите на заветот, |
5. | а над него – херувими на славата што го осенуваа очистилиштето; за ова сега нема потреба да се зборува поопширно. |
6. | При ваков распоред, во првиот дел од скинијата секогаш влегуваа свештениците и извршуваа служба Божја; |
7. | а во вториот дел влегуваше по еднаш во годината првосвештеникот и тоа не без крв, што ја принесуваше како жртва за себеси за гревовите на народот, направени поради незнаење. |
Поука на денот: Старец Софрониј Сахаров
Што значи спасение? Дали навистина, смртта на телото е претпоставка за влезот во Царството Христово? Како можеме да ја развиеме нашата способност за да живееме согласно заповедите Христови, согласно Светиот Дух? Само едно е значајно: да го зачуваме интензитетот на молитвата и покајанието. Тогаш, смртта не ќе биде пад, туку премин во Царството, за кое ќе сме подготвени преку причестувањето со Телото и Крвта Христови, преку молитва и повикувајќи го Неговото Име: „Господи Исусе Христе, Боже наш, помилуј нe нас и Твојот свет“.